رداخت‌کاری خود دارای

چهارشنبه 26 آذر 1399
16:43
اخبار جامع

- پرداخت‌کاری : پرداخت‌کاری خود دارای دو مرحله، سمباده‌زنی و پولیش می‌باشد. لیست قیمت شیرآلات کسری در مرحله سمباده‌زنی سطح قطعات ماشین‌کاری شده، توسط نوارهای چرخان سمباده ساییده می‌شوند تا پلیسه‌ها و ناهمواری‌های سطح کار، صاف و یکدست شوند. سپس در قسمت پولیش با همراهی واکس‌های پولیش سطح کار براق و صیقلی می‌شود تا برای مرحله آبکاری آماده شوند.

- آبکاری : فرآیند آبکاری دارای سه بخش آماده‌سازی قطعات، آبکاری نیکل و آبکاری گرم است.

آماده‌سازی قطعات برای آبکاری: برای دست آوردن یک سطح فلزی مناسب برای آبکاری نخستین عملی که با دقت باید صورت گیرد تمیز کردن قطعه است. زیرا چسبندگی خوب زمانی بوجود می‌آید که فلز پایه، سطحی کاملاً تمیز و مناسب داشته باشد. بدین علت تمام لایه‌ها و یا قشرهای مزاحم دیگر از جمله کثیفی‌ها، لکه‌های روغنی واکس، لایه‌های اکسید که روی قطعه در درجه‌های بالا ایجاد می‌شوند را باید از بین برد. عملیات آماده‌سازی شامل، چربی‌زدایی، تمیز کردن توسط اسید رقیق و آبکشی است.

آبکاری نیکل : نیکل رنگی سفید شبیه به نقره دارد که کمی مایل به زرد است و به راحتی صیقل‌پذیر و دارای خاصیت انبساط و انقباض و جوش‌پذیری بوده و مغناطیسی می‌باشد. آبکاری با نیکل اساساً به منظور ایجاد یک لایه براق برای یک لایه بعدی مانند کروم و به منظور فراهم آوردن جلای سطحی خوب و مقاومت در برابر خوردگی برای قطعات برنجی و حتی بر روی پلاستیک‌هایی که با روش‌های شیمیایی فلزکاری شده‌اند به کار می‌رود. در مرحله آبکاری نیکل، قطعه را آن قدر در وان الکترولیت نگه می‌دارند که لایه‌ای از نیکل به ضخامت حداقل ۱۰ میکرون بر روی آن تشکیل شود.

آبکاری کروم: روکش‌های لایه کروم رنگی شبیه نقره، سفید مایل به آبی دارند. قدرت انعکاس سطح کروم کاری شده و کاملاً صیقلی شده در حد ۶۵% است. در حالی که خاصیت انعکاس نقره و نیکل با گذشت زمان ضایع می‌شود در مورد کروم تغییری حاصل نمی‌شود. لایه‌های کروم قابل جوشکاری نبوده و رنگ‌کاری و نقاشی را نمی‌پذیرد. کروم در مقابل گازها و مواد قلیایی و نمکها مقاوم است. از این رو پوشش بسیار خوبی برای شیرآلات بهداشتی محسوب می‌شود. اما در برابر اسیدها ضعیف می‌باشد. به همین دلیل برای تمیز کاری شیرآلات فقط و فقط باید از سرکه رقیق شده با آب استفاده کرد. با توجه به اینکه پوشش‌های کروم الکترولیتی سطح مورد آبکاری را بطور کامل نمی‌پوشانند از این رو کروم کاری تزئینی هرگز به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه همواره آن را به عنوان پوشش نهایی بر روی روکشی که حفاظت سطح را در مقابل خوردگی ضمانت می‌نماید به کار می‌رود. معمولاً به عنوان پایه محافظ از نیکل استفاده می‌شود. در مرحله آبکاری کروم قطعه را آن قدر در وان الکترولیت نگه می‌دارند که لایه‌ای از کروم به ضخامت حداقل ۰/۳ میکرون بر روی آن تشکیل شود.


https://digitaps.ir/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%b3%d8%b1%db%8c/


[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]