توضیح تفاوت فرش و فرش

سه شنبه 30 شهريور 1400
14:50
اخبار جامع

چه چیزی چیزی را فرش بودن تعریف می کند؟
گاهی اوقات ، ما چیزها را بدیهی می دانیم. روز دیگر شخصی از ما خواست تا خرید موکت ظریف مصور برای آنها توضیح دهیم که فرش چیست. بنابراین ما تصور کردیم که این اطلاعات اساسی را با شما به اشتراک می گذاریم.

در ابتدایی ترین تعریف ، فرش پارچه ای بافته شده است که برای پوشش منطقه خاصی از کف استفاده می شود. این متمایز از اصطلاح "فرش" است ، که به طور کلی اما همیشه برای اشاره به فرش هایی که از دیوار به دیوار امتداد دارند یا به کف ثابت شده اند استفاده نمی شود. تفاوت فرش و فرش در ادامه بیشتر توضیح داده شده است. منشا فرشها و فرشها متنوع است ، اما روش بافت فرشها عمدتا بین فرهنگی است. در بیشتر موارد و به طور کلی ، فرش ها بر روی قاب هایی ساخته می شوند که بافندگی فرش نامیده می شوند.

فرش چیست - نظمیال
فرش چیست؟

بنابراین تفاوت بین فرش و فرش در چیست؟
حتی از آنجا که ما تمایل داریم از اصطلاحات فرش و فرش استفاده کنیم ، همانطور که معنی آنها یکسان است ، از نظر فنی ، در واقع بین این دو تفاوت وجود دارد. هم فرش و هم فرش برای اشاره به یک تکه پارچه ضخیم که معمولاً با استفاده از الیاف ارگانیک مانند پنبه ، جوت (الیاف گیاهی که می توانند به نخ محکم و درشت بپیچند) ، ابریشم یا پشم ، بافته می شود. فرش یا فرش نیز می تواند از مواد مصنوعی ساخته شود و هر دو اغلب برای تزئین خانه ها و ادارات موکت ظریف مصور در سراسر جهان استفاده می شود.

فرش در مقابل فرش توسط نظمیال
فرش در مقابل قالیچه

روشهای تقریباً نامحدودی برای ایجاد فرش یا فرش وجود دارد و ظاهر آنها اغلب به قسمتی از جهان که از آنجا آمده اند و همچنین زمانی که بافته می شوند بستگی دارد.

اصطلاح فرش در واقع سابقه زبانی طولانی دارد. اغلب به "carpite" (پارچه ای بسیار تزئین شده) در دنیای قدیم فرانسه برمی گردد ، که از "carpita" ایتالیایی قدیمی (پارچه ضخیمی از پشم) گرفته شده است ، که "چیدن" نیز تعریف شده است.

طبق فرهنگ لغت ریشه شناسی آنلاین ، کلمه فرش در اصل در انگلیسی در اواخر سال 1200 ، هنگامی که برای توصیف یک پارچه درشت استفاده می شد ، استفاده شد.

در دهه 1300 ، اصطلاح فرش به معنی سفره یا روتختی نیز بود.

کلمه ایتالیایی قدیمی "carpita" به احتمال زیاد از کلمه لاتین قدیمی "carpere" (برای کندن یا بریدن) ریشه گرفته است.

در سال 1400 ، کلمه فرش به عنوان کلمه پوشش کف استفاده می شد. "فرش" همچنین برای اشاره به رومیزی ، تختخواب و دیوارها مورد استفاده قرار می گرفت زیرا پوشش های کف تا سال 1400 و 1500 در اروپا کاربرد گسترده ای پیدا نکرد.

انگلیسی زبانان برای اولین بار در اواسط قرن پانزدهم از کلمه فرش به معنای پارچه درشت استفاده کردند.Carpet Definition & Meaning زبان شناسی منشاء کلمه فرش را در کلمه اسکاندیناوی "rogg" (که به عنوان تار پشمالو تعریف می شود) و از کلمه پیش آلمانی "rawwa" و در اوایل قرن نوزدهم ، کلمه "فرش" به معنای حصیر کف بوده است.

برخی از کلمه فرش به معنی دویدن از دیوار به دیوار استفاده می کنند. این احتمالاً مربوط به فرش ماشینی است که از دیوار به دیوار ساخته می شود و می تواند به سرعت ساخته و نصب شود تا تقریباً یک اتاق را با هر اندازه پوشش دهد.

فرش دیوار به دیوار / فرش توسط nazmiyal
فرش دیوار به دیوار / فرش

فرش های فرش و فرش های منطقه را می توان به سادگی در هر نقطه ای از کف چیده و به راحتی جابجا کرد ، در حالی که فرش دیوار به دیوار به طور دائمی روی زمین چسبانده شده است.

فرش ناهار خوری منطقه نظمیال
اتاق فرش ناهارخوری (داخلی توسط کوکو آرنسن و کیت درپر)

یکی از تعاریف رسمی تر کلمات فرش و فرش به اندازه مربوط می شود. کلمه فرش به معنی یک مورد کوچکتر (مانند فرش منطقه ای که حدود 4 فوت در 6 فوت یا کمتر است) است در حالی که کلمه فرش موارد بزرگتر را منعکس می کند (مانند فرش منطقه ای که بیش از 4 پا عرض و 6 فوت طول دارد) ) فرش و فرش هر دو اساساً کفپوش هستند و تنها تفاوت آنها در بزرگی آنهاست.


https://nazmiyalantiquerugs.com/blog/what-is-the-difference-between-a-rug-and-a-carpet/


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]