دریچه وسیله یا جسمی طبیعی است خرید اینترنتی شیرآلات کسری که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی مس

پنجشنبه 22 آبان 1399
20:22
اخبار جامع

دریچه وسیله یا جسمی طبیعی است خرید اینترنتی شیرآلات کسری که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی مسیرهای مختلف لیست قیمت شیرآلات کسری عبور ، جریان سیال (گازها ، مایعات ، مواد جامد سیال یا دوغاب) را تنظیم ، هدایت یا کنترل می کند. شیرآلات از نظر فنی اتصالات هستند ، اما معمولاً به عنوان یک دسته جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. در یک دریچه باز ، سیال در جهتی از فشار بالاتر به فشار کمتر جریان می یابد. این کلمه از والوا لاتین گرفته شده است ، قسمت متحرک درب ، به نوبه خود از volvere ، به چرخش ، رول.

دریچه ساده ترین و بسیار باستانی به راحتی یک فلپ لولای آزاد است که برای جلوگیری از جریان سیال (گاز یا مایع) به سمت پایین چرخانده می شود ، اما وقتی جریان در جهت مخالف حرکت می کند ، توسط خود جریان بالا می رود. به این دلیل که مانع جریان جریان در یک جهت می شود یا "چک" می شود ، این یک سوپاپ چک نامیده می شود. شیرهای کنترلی مدرن ممکن است فشار را تنظیم کرده یا در پایین دست جریان داشته و بر روی سیستم های اتوماسیون پیچیده کار کنند.

شیرآلات کاربردهای زیادی دارند ، از جمله کنترل آب برای آبیاری ، مصارف صنعتی برای کنترل فرایندها ، مصارف مسکونی مانند روشن / خاموش و کنترل فشار برای ظرفشویی و لباسشویی و شیرهای منازل. حتی در قوطی های اسپری آئروسل یک دریچه کوچک تعبیه شده است. از شیرآلات در بخشهای نظامی و حمل و نقل نیز استفاده می شود. در کانالهای HVAC و سایر جریانهای هوای نزدیک به جو ، به جای دریچه ها میراگر نامیده می شود. اما در سیستم های هوای فشرده از شیرآلات استفاده می شود که متداول ترین نوع آن شیرهای توپی است.

فهرست

1 برنامه

2 تنوع

3 نوع

4 جز

4.1 بدن

4.2 سرپوش

4.3 بنادر

4.4 دستگیره یا محرک

4.5 دیسک

4.6 صندلی

4.7 ساقه

4.8 واشر

4.9 گلوله های دریچه ای

4.10 بهار

4.11 اصلاح

5 موقعیت عملکرد شیر

5.1 شیرهای دو پورت

5.2 سوپاپ سه پورت

5.3 شیرهای چهار پورت

6 کنترل کنید

7 ملاحظات دیگر

8 تصویر

9 همچنین مراجعه کنید

10 منبع

11 لینک خارجی

برنامه های کاربردی

دریچه ها تقریباً در هر فرآیند صنعتی یافت می شوند ، از جمله پردازش آب و فاضلاب ، استخراج معدن ، تولید برق ، فرآوری روغن ، گاز و نفت ، تولید مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی و پلاستیک و بسیاری از زمینه های دیگر.

مردم در کشورهای پیشرفته از شیرآلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند ، از جمله شیرآلات لوله کشی ، مانند شیر آب شیر ، شیر کنترل گاز اجاق گاز ، دریچه های کوچک مجهز به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، دستگاه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم و شیر آلات در ماشین موتورها

در طبیعت دریچه هایی وجود دارد ، به عنوان مثال دریچه های یک طرفه در رگها که گردش خون را کنترل می کنند و دریچه های قلب جریان خون را در اتاق های قلب کنترل می کنند و عملکرد صحیح پمپاژ را حفظ می کنند.

سوپاپ ها ممکن است به صورت دستی ، یا توسط دسته ، اهرم ، پدال یا چرخ کار کنند. سوپاپ ها همچنین ممکن است خودکار باشند ، که تحت تأثیر تغییرات فشار ، دما یا جریان ایجاد می شوند. این تغییرات ممکن است بر روی یک دیافراگم یا یک پیستون عمل کند که به نوبه خود شیر را فعال می کند ، نمونه هایی از این نوع سوپاپ ها که معمولاً یافت می شوند ، دریچه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم یا دیگهای بخار است.

سیستم های کنترل پیچیده تر با استفاده از شیرهایی که نیاز به کنترل خودکار بر اساس ورودی خارجی دارند (به عنوان مثال ، تنظیم جریان از طریق یک لوله به یک نقطه تنظیم در حال تغییر) نیاز به محرک دارند. محرک بسته به ورودی و تنظیم سوپاپ ، آن را سکته می کند ، اجازه می دهد سوپاپ به طور دقیق قرار گیرد و امکان کنترل انواع مختلف الزامات را فراهم می کند.

تغییر

سوپاپ ها از نظر شکل و کاربرد بسیار متفاوت هستند. اندازه ها [مبهم] به طور معمول از 0.1 میلی متر تا 60 سانتی متر است. قطر شیرهای مخصوص می تواند بیش از 5 متر باشد. [کدام؟]

هزینه سوپاپ از شیرهای یکبار مصرف ساده ارزان قیمت تا شیرهای مخصوص که هزاران دلار آمریکا در هر اینچ قطر شیر دارند ، متغیر است.

شیرهای یکبار مصرف را می توان در وسایل متداول خانگی از جمله تلگرافهای مینی پمپ و قوطی های آئروسل یافت.

استفاده متداول از واژه سوپاپ به دریچه های گلخانه ای گفته می شود که در اکثر موتورهای احتراق داخلی مدرن دیده می شوند ، مانند موتورهایی که در اکثر وسایل نقلیه دارای سوخت فسیلی استفاده می شوند و برای کنترل مصرف مخلوط سوخت و هوا و تخلیه گازهای خروجی استفاده می شوند.

انواع

مقاله اصلی: لیست شیرآلات

سوپاپ ها کاملاً متنوع هستند و ممکن است به انواع مختلفی تقسیم شوند. سوپاپ ها همچنین می توانند بر اساس نحوه کار دسته بندی شوند:

هیدرولیک

پنوماتیک

کتابچه راهنمای

شیر برقی

موتور

اجزاء

نمودار مقطعی یک دریچه کره باز.

1. بدن

2. بندرها

3. صندلی

4. ساقه

5. دیسک هنگام باز بودن شیر

6. دستگیره یا چرخ دستی هنگام باز بودن شیر

7. سرپوش

8. بسته بندی

9. مهره غده

10. جریان سیال در هنگام باز بودن شیر

11. موقعیت دیسک در صورت بسته بودن شیر

12. موقعیت دسته یا چرخ دستی اگر شیر بسته باشد

قسمتهای اصلی معمول ترین نوع شیر ، بدنه و سرپوش می باشد. این دو قسمت محفظه ای را تشکیل می دهند که سیال را از درون شیر عبور می دهد.

بدن

بدنه شیر ، پوشش خارجی اکثر یا کل سوپاپ است که شامل قسمتهای داخلی یا تر و تمیز است. کاپوت بخشی از محفظه ای است که ساقه از آن عبور می کند (شکل زیر را ببینید) و راهنما و مهر و موم ساقه را تشکیل می دهد. سرپوش معمولاً به بدنه سوپاپ پیچ می خورد یا پیچ می شود.

http://webdesiger24.blog.ir/1399/08/02/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-84-%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%87


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]