یک شیر توپی از یک بدنه

دوشنبه 5 آبان 1399
13:58
اخبار جامع

متر و شیرآلات
E. Shashi Menon ، در کتابچه راهنمای محاسبات و شبیه سازی خط انتقال ، 2015

13 سوپاپ توپی
یک شیر توپی از یک بدنه شیر تشکیل شده است که در آن یک کره بزرگ با سوراخ مرکزی برابر با قطر داخلی لوله نصب شده است. با چرخش توپ ، دریچه در موقعیت کاملاً باز ، مجرای عبور یا سوراخ کامل مورد نیاز برای جریان نامحدود سیال و سوهان یا خوک را تأمین می کند. در مقایسه با شیر دروازه ای ، یک شیر توپی مقاومت بسیار کمی در برابر جریان در موقعیت کاملاً باز دارد. وقتی کاملاً باز است ، نسبت L / D برای یک شیر توپی تقریباً 3.0 است. شیر توپی ، مانند شیر دروازه ای ، به طور کلی در موقعیت های کاملاً باز یا کاملاً بسته استفاده می شود. یک شیر توپی معمولی در شکل 12.10 نشان داده شده است.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 12.10. شیر توپی معمولی.

برخلاف شیر دروازه ای ، یک شیر توپی به چرخش یک چهارم چرخ دستی نیاز دارد تا از حالت کاملاً باز به حالت کاملاً بسته برود. چنین باز و بسته شدن سریع یک شیر توپی ممکن است در بعضی از تاسیسات که در موارد اضطراری به جداسازی سریع مقاطع لوله احتیاج دارند ، از اهمیت برخوردار باشد.

اجزای سیستم لوله کشی
موریس استوارت ، در عملیات تولید سطح ، 2016

4.2.8.3 شیرهای توپی
4.2.8.3.1 ملاحظات عمومی
از شیرهای توپی هم برای سرویس خاموش و روشن و هم گاز استفاده می شود. دریچه های توپی مانند شیرهای پلاگین هستند اما از یک عنصر نشیمن به شکل توپ استفاده می کنند (شکل 4.56). آنها سریع باز می شوند و برای باز یا بسته شدن فقط به یک چهارم دور نیاز دارند. برای غلبه بر گشتاور عملیاتی ، آنها به اپراتورهای دستی یا نیروگاهی در اندازه های بزرگ و تحت فشارهای کاری بالا نیاز دارند. آنها به صندلی های نرم مجهز هستند که به راحتی با سطح توپ مطابقت دارند و دارای یک مهر و موم ثانویه از فلز به وعده غذایی هستند. اگر شیر برای مدت طولانی تحت افت فشار زیاد از روی توپ تا حدی باز بماند ، صندلی نرم ممکن است آسیب دیده و توپ را در موقعیت خود قفل کند. شیرهای توپی برای توقف و شروع جریان مناسب هستند اما ممکن است برای گاز متوسط ​​استفاده شوند. در مقایسه با شیرهای دیگر با درجه بندی مشابه ، شیرهای توپی نسبتاً کوچک و سبک هستند.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 4.56. شیر توپی دوار.

شیر توپی بیشترین استفاده از شیر خاموش سیال در تأسیسات بالادست تولید نفت و گاز ، چه در خشکی و چه در خارج از کشور است. آنها همچنین در کوره های تغذیه سیستم های گازسوز استفاده می شوند. شیرهای پلاگین مزایای زیر را دارند:


مقاومت در برابر فشار زیاد


مونتاژ جمع و جور


باز و بسته شدن سریع


تعمیر و نگهداری آسان


می توان به راحتی فعال کرد (محرک الکتریکی ، پنوماتیک یا هیدرولیکی)


قابل قبول برای عملیات پیگ گیری


افت فشار کم


درجا قابل تعمیر است


سازگار با مراحل مختلف هیدروکربن (مایع ، گاز و مخلوط).

برنامه های معمولی شیر توپی شامل موارد زیر است:


شیر خوک: خراش های کوچک را راه اندازی کرده و دریافت کنید


ساقه در حال افزایش: مایعات با درجه حرارت بالا و فرسایشی


Q-ball: کنترل جریان و صدای کم


جمع و جور DBB: اطمینان از فشار بالا و / یا خاموش کردن طولانی مدت. توجه: DBB یک آرایش دریچه است که جداسازی مثبت را ایجاد می کند. دو (2) سوپاپ بلوک به صورت سری بسته شده و قطعه لوله بین آنها از طریق دریچه تخلیه فشار می یابد.

4.2.8.3.2 پورت کاهش یافته
اکثر شیرهای توپی دارای یک درگاه کاهش یافته با یک جریان جریان ونتوری شکل است که به طور کلی یک اندازه لوله کوچکتر از اندازه اسمی شیر است. افت فشار از طریق یک دریچه پورت کاهش یافته به طور کلی به اندازه کافی کم است که هزینه اضافی یک شیر پورت کامل قابل توجیه نیست.

4.2.8.3.3 پورت کامل
دریچه های توپی توپی کامل در کاربردهایی مانند عملیات ضربه زدن گرم یا خطی که تحت پیگ گیری قرار دارد ، مورد نیاز است.

4.2.8.3.4 ملاحظات عملیاتی
از آنجا که دریچه های توپی خیلی زود باز و بسته می شوند ، ممکن است شیرهای توپی فشارهای چکش آب یا فشار را ایجاد کنند. توپ توخالی ممکن است مایع را در حالت بسته به دام بیندازد و اگر بدنه دریچه تخلیه نشود ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. مواد جامد ساینده معلق در جریان سیال ممکن است به صندلی ها و سطح توپ آسیب برسانند زیرا توپ با حرکت پاک کردن از روی صندلی ها حرکت می کند.

شیرهای توپی که مواد قابل احتراق یا خطرناک را اداره می کنند باید دارای مهر و موم صندلی اضطراری باشند. در صورت سوختن مهر و موم های نرم در آتش (ضد آتش) ، این مهر و موم های صندلی اضطراری به کار می افتند. آنها به طور معمول از یک صندلی فلزی ثانویه و نزدیک به توپ تشکیل شده اند تا پس از خراب شدن صندلی های نرم ، توپ بتواند در برابر صندلی فلزی شناور شود (یا بالعکس). مواد بسته بندی باید از طریق آتش دوام داشته باشند. سوپاپ های توپی به دو نوع توپی شناور و یا نصب شده بر روی سه شاخه طبقه بندی می شوند.



http://weddesiger.monoblog.ir/post-7.html


[ بازدید : 89 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]