شیر توپی eca

يکشنبه 13 مهر 1399
13:11
اخبار جامع

مشخصات فنی شیر توپی و انواع بال ولو

از شیر توپی برای قطع و وصل کردن جریان با کمک یک توپی استفاده می شود. تا زمانی که دسته شیر به اندازه 90 درجه نچرخد شیر عمل نمی کند.

توپی این شیرها معمولاً از چند نوع فلز مختلف ساخته می شوند. به همین دلیل جنس نشیمنگاه ها از مواد نرم مانند تفلون است. استفاده از این مواد باعث بالا رفتن کیفیت آب بندی می شود.

برندهای داخلی بال ولو

  • شیر توپی گداختار

این شیرها هنگامی عمل می کنند که دسته شیر 90 درجه بچرخد. برخی از Ball valve ها دارای عملگرهایی هستند که به صورت دنده خورشیدی کار می کنند. این نوع از دنده ها به شیر اجازه می دهند که از دستـه کوچکتری استفاده کنند ولی نیروی حاصل از آنها به اندازه یک شیر بزرگ می باشد. از شیر توپی می توان برای کنترل جریان در هنگامی که سیال فقط گاز باشد استفاده کرد.

مسیر ورود سیال به دو صورت است. مسیر اول با کاهش در سطح مقطع همراه است و حفره روی گوی کوچک تر از ورودی و خروجی شیر می باشد. مسیر نوع دوم کاملا باز و حفره روی گوی به اندازه قطر ورودی و خروجی شیر است.

مزایای شیر توپی

از مزایای مهم این نوع ولو ها، قابلیت عملکرد در نسبت یک به چهارم بسته بودن و باز بودن مجرای توپی، یکپارچه بودن قطعات و عدم نیاز به روانکاری، باز و بست سریع، وزن کم، ساختمان فشرده، نصب و بهره برداری آسان، تغییر سریع جهت جریان، گشتاور پایین مورد نیاز برای باز و بسته کردن و در نهایت، قیمت پایین تر نسبت به سایر شیرها می باشد.

به طور معمول در شیرهای توپی استنلس استیل تمامی اجزا ازجمله بدنه، دسته و توپی از جنس استنلس استیل هستند اما ممکن است جنس اجزای داخی و بدنه با هم متفاوت باشد. همچنین جنس آب بند از نوع PTFE می باشد. در شیرهای توپی استنلس استیل بازه تحمل دمایی در کلاس های مختلف یکسان و حدود 200 درجه سانتی گراد است و بازه تحمل فشاری متناسب با افزایش کلاس کاری افزایش می یابد. تفاوت اصلی بین شیر های توپی فولادی و استنلس استیل در جنس بدنه و کاربرد آنها می باشد. آلیاژ استنلس استیل شامل آهن به همراه مقادیری مختلفی از کربن، سیلیکون و منگنز و حداقل 10.5% کروم می باشد. کروم افزوده شده در سطح فلز لایه ای از اکسید ایجا می کند که مانع از هر گونه خوردگی می گردد. با افزایش مقدار کروم مقاومت در برابر خوردگی افزایش می یابد. همچنین برخی از گرید های استنلس استیل شامل عناصر نیکل و مولیبدن می باشند که افزایش شکل پذیری و مقاومت بیشتر آلیاژ در برابر خوردگی را به همراه دارند.

از جمله انواع شیر توپی می توان موارد زیر اشاره کرد:

  • شیر توپی بخار
  • شیر توپی استیل
  • شیر توپی پلیمری
  • شیر توپی فولادی
  • شیر توپی آلفا
  • بال ولو استنلس استیل
  • بال ولو پلی اتیلن
  • بال ولو ربع گرد

https://webdesiger.persianblog.ir/7qN683okGvh9185j5njd-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%88%D9%84%D9%88


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]