چیلر تراکمی چیست و چه کاربردی دارد

شنبه 5 مهر 1399
15:54
اخبار جامع

انتخاب چیلرها ، سیستم های آب سرد

انتخاب چیلر مناسب به طور کلی چیلر تراکمی بر اساس ظرفیت تعیین می شود و بسیاری از فلسفه ها در مورد بهترین روش کنترل ، کار و محاسبه هزینه های عملیاتی سیستم وجود دارد.

توسط DAVID GRASSL ، PE ، RING & DUCHATEAU LLP ، MILWAUKEE 16 سپتامبر 2013

فیس بوک

توییتر

LinkedIn

پست الکترونیک

اهداف یادگیری


انواع گزینه های چیلر را بر اساس نیاز به بار درک کنید.

یادگیری محاسبه برآورد هزینه / تن ساده برای برآورد هزینه های اولیه سرمایه گذاری چیلر.

محاسبات مناسب را برای تعیین هزینه های عملیاتی کارخانه چیلر بدانید.

سیستم های آب سرد سیستم های خنک کننده ای قیمت چیلر تراکمی هستند که برای خنک سازی و رطوبت زدایی هوای ساختمان ، آب سرد را در سراسر ساختمان گردش می کنند. آنها در هر شکل ، اندازه و پیکربندی ارائه می شوند. سیستم های آب خنک سیستم های حلقه بسته هستند ، به این معنی که آب سیستم دائماً چرخش می یابد و در معرض فشار جوی قرار نمی گیرد ، مشابه پارس کول سیستم های آب خانگی. در حالی که انتخاب نوع چیلر برای استفاده معمولاً براساس ظرفیت تعیین می شود ، هنوز فلسفه های بسیاری در مورد بهترین روش کنترل ، کار و محاسبه هزینه های عملیاتی سیستم وجود دارد.



اولین مرحله در انتخاب چیلر درک گزینه های موجود است. بار بلوک یک ساختمان ظرفیت کلی را تعیین می کند ، در حالی که بار بخشی ، تعداد و مقدار چیلرهای مورد نیاز را تعیین می کند ، با چندین چیلر توانایی مرحله بندی چیلرها در پاسخ به بار را فراهم می کند. یک بار بلوکی تنوع ساختمان و تغییرات بار را بر اساس قرار گرفتن در معرض ، بارهای داخلی و خارجی و برنامه زمان بندی ساختمان در نظر می گیرد ، زیرا همه قسمت های ساختمان به طور همزمان به اوج نمی رسند. عملکرد یک فضا ممکن است اندازه و قابلیت اطمینان گیاه را نیز تعیین کند. خدمات ضروری ، مانند مراکز داده یا بیمارستانها ، با استفاده از چیلر پشتیبان یا چیلرهای اضافی برای N + 1 یا 2N بر اساس نیاز مالک ، به قابلیت اطمینان و افزونگی نیاز دارند. بعلاوه ، زمان اجرای مشخصات ساعتی ساختمان ممکن است به چیلرهایی با اندازه برابر یا نابرابر نیاز داشته باشد.


کمپرسورهای چیلر


دسته اول چیلرها با روشی استفاده می شود که برای فشرده سازی مبرد استفاده می شود. کمپرسورهای جابجایی مثبت با دو دستگاه مکانیکی مانند روتورهای اسکرول یا پیچ شکل کار می کنند. این دستگاه ها بخار مبرد را به دام می اندازند و با کاهش تدریجی حجم ، فشار آن را فشرده می کنند.


اکثر کارخانه های کوچک آب سرد - با ظرفیت تقریباً 200 تن - از کمپرسورهای اسکرول برای تولید آب سرد استفاده می کنند. چیلرهای اسکرول از 20 تن کم شروع می شوند و اندازه آنها تقریباً به 200 تن افزایش می یابد. با افزایش ظرفیت ، چیلرها مقدار کمپرسورهای پیمایش را افزایش می دهند ، معمولاً در اندازه های مساوی برای تأمین ظرفیت کل چیلر مورد نیاز. عیب این است که کنترل ظرفیت چیلر به جای کنترل تعدیل ، به عنوان کنترل پله ای ارائه می شود. اگرچه کمپرسورهای متعدد ممکن است برای کنترل ظرفیت یک ضرر باشد ، اما به طور کلی آنها با چندین مدار مبرد که برخی از افزونگی سیستم را فراهم می کنند ، لوله می شوند. به عنوان مثال ، یک چیلر 80 تنی ممکن است دارای چهار کمپرسور 20 تنی باشد که در هر مدار مبرد دو کمپرسور وجود دارد. از کار افتادن یک کمپرسور باعث از دست رفتن ظرفیت می شود اما هنوز هم به شما امکان می دهد

https://parscool.com/%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C/



[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار جامع است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]